Sdělovací technika

telekomunikace - elektronika - multimédia


Kompletní seznam článků

Konkrétní plán digitální transformace má 41 % českých společností

Praha, 30. ledna 2018Společnost DXC Technology (NYSE: DXC), globální lídr v kategorii technologicky nezávislých poskytovatelů IT služeb, uskutečnila ve spolupráci s výzkumnou agenturou GFK průzkum mezi českými manažery zaměřený na téma „Digitální agenda 2020“. Překvapivým zjištěním je zejména fakt, že téměř polovina společností se zatím neřídí žádnou strategií pro digitální transformaci. A společnosti, které o plánech pro digitální věk uvažují nebo již konkrétní kroky realizovaly, mají i nadále řadu otázek. Podle účastníků průzkumu jde zejména o bezpečnost (82 % dotázaných), digitální automatizaci (68 %) a sběr dat (63 %).

Celkem 14 % českých firem uvedlo, že digitální transformace již má na jejich podnikání prokazatelně pozitivní vliv. Navíc dalších 31 % společností sice digitální agendu zavedlo, nicméně zvýšení obratu a zisku teprve očekávají. Žádný konkrétní harmonogram, který souvisí s digitální transformací, přitom nemá pouze 13 % dotázaných organizací.

Digitalizaci táhne IT

Při zkoumání, kdo je hlavním motorem digitalizace ve společnostech, průzkum ukázal, že v 71 % společností jde o IT manažery. Nejvyššímu vedení přisoudil vůdčí pozici v oblasti digitalizace každý druhý dotázaný (46 %) a shodný počet respondentů uvedl, že jde o záležitost odborných skupin, do kterých patří zástupci všech oborů. Provozní oddělení za hnací sílu v oblasti digitální transformace považuje pouze každý třetí dotázaný.

Překážky digitální transformace

V odpovědích na otázku ohledně bariér digitálních projektů se odráží poměrně slabá podpora ze strany nejvyššího vedení. Každý druhý účastník průzkumu je přesvědčený o tom, že nejvyšší vedení nevěnuje digitální transformaci náležitou pozornost. 42 % respondentů má za to, že rychlost transformace zpomalují nedostatečné zkušenosti zaměstnanců se zaváděním digitálních technologií mimo jejich primární oddělení. Mezery v technickém vzdělávání a další odborné přípravě považuje za důležitou překážku digitální transformace 20 % dotázaných.

Nestačí pouze převést všechna data do digitální podoby. Cílem digitální transformace by mělo být nabídnout takový obchodní model, aby mohly firmy nabízet skutečnou přidanou hodnotu díky digitalizaci. Digitalizace rozšiřuje možnosti, jak kontaktovat zákazníka, mít informace pro rozhodování a zlepšovat tak služby. Pokud si to tradiční společnosti neuvědomí, mohou je převálcovat startupy se svými novými obchodními modely,“ říká Bedřich Luft, generální ředitel české pobočky DXC Technology.

Jako jeden z nejvýznamnějších světových nezávislých poskytovatelů ucelených IT služeb a s mnoha lety zkušeností v oblasti digitalizace podporuje DXC Technology své zákazníky i v rámci jejich digitální transformace. Posláním společnosti je doprovázet společnosti na jejich digitální cestě v České republice i kdekoli jinde na světě.

O průzkumu “Digitální agenda 2020 v České republice”

Průzkum s názvem Digitální agenda 2020 proběhl v listopadu 2017 a na otázky odpovídalo 100 manažerů s rozhodovacími pravomocemi pro oblast digitální transformace. Do průzkumu společnosti DXC Technology byly zařazené české společnosti zejména z oblasti průmyslu a výroby.

 

Autor
Posted in: Aktuality